Paikkatietoinen kohdennus ja sisällön personointi muuttavat mainosmarkkinaa

Mainosmarkkina elää digitalisoituvassa maailmassa suuria muutoksia. Mainosmarkkinoiden arvo kasvaa vuosittain, pelkästään online-markkinointi kasvoi 159 % 163 miljardiin dollariin vuonna 2016. Tästä mobiilimarkkinointi kasvaa vieläkin nopeammin 320 % 42 miljardiin dollariin. Markkinoinnin ongelma kuitenkin on, että kuluttajien konversio laskee jatkuvasti. Mainontaa on yksinkertaisesti vain liian paljon eikä se massamainontana kosketa riittävästi yksittäistä kuluttajaa.

Mediayhtiöt ovat siis hyvin haasteellisen tilanteen edessä: laskevat mainosmyyntituotot, vähenevä printtilehden myynti ja uusi kilpailutilanne (Google ja Facebook) pakottavat mediayhtiöt etsimään tehokkaampia tapoja, joilla mainostuotot saadaan kasvamaan ja kuluttajien palvelu paranemaan.

Kasvuyhtiö Beemray (www.beemray.com) on kehittänyt tähän ratkaisun. Beemrayn palvelu antaa mediayhtiöille uuden ansaintamallin – paikkatietoisen mainonnan. Beemray luo kuluttajan paikkaan ja verkkokäyttäytymiseen perustuvia kohdeyleisöjä, joita käytetään personoituun mainontaan. Personoitu mainonta tuottaa asiakkaille merkittävästi enemmän tuloja myytävistä mainospaikoista.

“Tulevaisuudessa kaikki julkaisut tulevat epäilemättä olemaan erittäin personoituja ja kohdennettuja kehittyvän teknologian ansiosta. Tämän saavuttamiseksi ja markkinoinnin tehostamiseksi ainoa tapa on kerätä kohderyhmästä ja lukijakunnasta riittävästi reaaliaikaista dataa ja pystyä hyödyntämään sitä,” kertoo yhtiön toimitusjohtaja Rami Alanko. “Asiakkaamme saavat merkittävästi enemmän tuloja palvelumme avulla, joten ei ihme että mediayhtiöt ympäri maailmaa ovat kiinnostuneita ottamaan tuotteemme käyttöön.”

Beemray kerää dataa asiakkaan digitaalisista kanavista (web ja mobiili), josta Beemrayn älykkäällä palvelulla luodaan reaaliaikaisesti ja automaattisesti kohdeyleisöjä. Beemray seuraa jo yli 200M laitetta ja tekee miljardeja analysointeja kuukaudessa.

“Toistaiseksi olemme keskittyneet suuriin mediayhtiöihin ja erityisesti UK:n markkinoihin. Asiakkaina meillä on jo maailman suurimpia mediayhtiöitä ja jatko näyttää hyvältä. Vuonna 2017 avaamme toimintaa Saksassa, Skandinaviassa ja USA:ssa,” Rami jatkaa.

Yhtiöllä on parhaillaan käynnissä osakeanti, mikä päättyy 30.4.2017. Ota yhteyttä, niin kerromme lisää!